چند نکته مهم در انتخاب و خرید جاروبرقی

چند نکته مهم در انتخاب و خرید جاروبرقی

امروزه از جاروبرقی خانگی به عنوان یکی از مهم ترین وسایل نظافت در خانه یاد می شود که در طرح ها ، اندازه ها و رنگ های متفاوتی تولید می شود . به علت تنوع زیاد مدل های تولید شده توسط برند های ایرانی و خارجی مختلف ، حتما برای شما هم پیش آمده که برای خرید لوازم خانگی منزل همانند جاروبرقی به فروشگاه های معتبر در شهر خودتان مراجعه کنید و در انتخاب این وسیله دچار سردرگمی شده باشید . از طرف دیگر جارو برقی جز لوازم پر خرج و گران محسوب می شود و از این رو ممکن است نگران این باشید که بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد خرید یک جاروبرقی مناسب آشنا کنیم.

نیاز خود را مشخص کنید

در هنگام خرید یک جاروبرقی اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با توجه به نیاز خود اقدام به خرید جاروبرقی کنید. در بازار انواع مختلفی جارو برقی با ظرفیتهای مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها برای مکان های خاص طراحی شده اند. پس سعی کنید تا با راهنمایی فروشنده نوع مناسبی از جاروبرقی را انتخاب کنید.

قدرت مکش

بسیاری از خریداران در هنگام خرید جاروبرقی بیشتر به میزان توان موتور جاروبرقی توجه می کنند. بسیاری تصور می کنند که قدرت مکش جاروبرقی با توان موتور در ارتباط مستقیم است. اما فراموش نکنید که توان مکش پارامتری جدا است که در دفترچه های راهنمای تمامی جاروبرقی ها موجود است. این اشتباه در هنگام خرید جاروبرقی باعث می شود که بسیاری از افراد از جاروبرقی خود راضی نباشند.

دردسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش

امروزه بسیاری در هنگام خرید یک وسیله برقی، سعی می کنند که حتما از مدل خارجی آن تهیه کنند. اما بایستی توجه کنید که لوازم برقی با هر درجه از کیفیت نهایتا به سرویس و یا تعویض قطعات نیاز پیدا می کنند. در صورتی که وسایل برقی شما در تعمیرگاه های غیرمجاز تعمیر شده یا قطعات غیر فابریک بر روی آنها وصل شوند از کیفیت آنها کاسته خواهد شد.

صدای جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پرصدا ترین وسایل برقی در منازل است که گاهی صدای آن آزار دهنده می باشد. در هنگام خرید بایستی با توجه به دفترچه راهنمای جاروبرقی و میزان صدای تولیدی آن که بر حسب ” دسی بل” است جاروی مناسبی را انتخاب کنید. صدای جارو برقی همیشه یکی از چالش های مهم برای طراحان جاروبرقی بوده است. و همین طور صدای آزار دهنده همیشه همراه با اسم جارو برقی داشته ایم. اما صدای انواع جارو برقی با یکدیگر متفاوت است و یکسان نیست از این رو خیلی مهم است که هنگام انتخاب جارو برقی به فاکتور صدای آن به دسی بل توجه نمایید

وزن جاروبرقی

فاکتور وزن از آنجایی مهم می شود که کار با جاروبرقی ممکن است به یک کار کاملا روزمره و معمول تبدیل شود. به همین دلیل فاکتور وزن در انتخاب یک جاروبرقی مناسب بسیار مهم است. امروزه شرکتهای مختلف سازنده با علم به این نیاز نسل جدیدی از جاروبرقی ها را با وزنی در حدود ۴ کیلو به بازار عرضه کردند که برای استفاده های خانگی بسیار مناسب هستند.

مانور پذیری

یکی از نکات مهم دیگر این است که بتوانید به راحتی و با کمترین زحمت جاروبرقی را حرکت دهید. زمانی که شما مشغول کار با جاروبرقی هستید بایستی پس از تمیز کردن هر نقطه از منزل به نقطه دیگری بروید و بتوانید به راحتی جارو را حرکت بدهید. پس تحرک جارو نیز مسئله مهمی است. جاروبرقی فیلیپس از این جهت می تواند یکی از انتخاب های مناسب باشد.

ظرفیت مناسب کیسه

خیلی مهم است که ظرفیت کیسه جاروبرقی کاملا متناسب نیاز شما باشد. مسلما وقتی در یک آپارتمان هستید نسبت به یک خانه بزرگ ویلایی به حجم کمتر کیسه نیاز دارید. حجم مناسب کیسه جاروبرقی یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب یک جاروبرقی مناسب است. این مورد به شما امکان می دهد در هزینه های خود نیز صرفه جویی نمایید.

امتیاز: 5 از 5. مجموع 1 رای
در حال پاسخ به: [انصراف]
تعداد حروف باقی مانده: 500
Captcha  
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ | مقالات | مدیر سایت | بازدید: 742 | 1669527174